Dwa pasy dla rowerów, jeden dla samochodów

You are here

Dwa pasy dla rowerów, jeden dla samochodów

... owała mnie w lewo, między ośrodki wczasowe, a po chwili wylądowałem na Dźwirzyńskiej Patelni, czyli około 300-metrowej długości obszarze wydmowym na skraju miejscowości. Między nim a Morzem Bałtyckim biegnie 200-metrowa, drewniana kładka, będąca kolejną efektowną wizytówką szlaku. Jej koniec wieńczy drewniana platforma widokowa, z której podziwiać można obszar Patelni, a kawałek dalej znajduje się druga, przeszklona, z punktem widokowym na morze. O tej jednak zapomniałem podczas mojego przejazdu - o czym wtedy myślałem? Może o tym, czy brak drogowskazów rowerowych przy głównej ulicy jest zamierzony, ponieważ - ze względu na jednak niewielką szerokość i konflikty z pieszymi, a może przez nawierzchnię, podobno niebezpieczną dla rowerzystów podczas op...

Zobacz więcej: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.

Zobacz nasz przewodnik "Najlepsze szlaki rowerowe" :-)

Nasi Partnerzy

Szlaki rowerowe w Małopolsce
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Rowery turystyczne
Szlaki rowerowe w Brandenburgii

... rotowy światła latarni pochodzi z niemieckiego okrętu podwodnego i służy niezawodnie do dzisiaj. Może da się go dojrzeć z tarasu dostępnego dla zwiedzających? Wśród rzeczy cieszących oko w okolicy latarni są też stojące obok prywatne pawilony usługowe - rzuca się w oko, że wybudowano je nawiązując do wyglądu latarni, czyli budując ceglane elewacje z zielonymi okiennicami. A więc… można! Dobrze pomyślano również ogromny napis z nazwą miejscowości do pamiątkowego zdjęcia - wystarczy cofnąć się kilka kroków, by w kadrze zmieścić również uroczą latarnię. Piękna latarnia morska w Niechorzu Droga rowerowa wzdłuż linii kolejowej Półtora kilometra od latarni w Niechorzu zaczyna się kolejny odcinek “specjalny” - tym razem rowerem je...

Dwa pasy dla rowerów, jeden dla samochodów

Dwa pasy dla rowerów, jeden dla samochodów

... rwszym, przepięknym, są naprawdę efektowne, widowiskowe, naturalne odcinki, którymi pokonujemy znaczną część dystansu wzdłuż wybrzeża Bałtyku. To oblicze pożądane przez turystę, naturalny magnes, który przyciąga rzesze rowerzystów nad morze. Drugą twarzą polskiego EuroVelo 10 jest jego komercyjny, handlowy wizerunek. To tysiące krzyczących szyldów, całe ulice zabudowane straganami, oferującymi mało wyszukane gadżety, które zamieniają nadmorskie miejscowości w tanie centra handlowe. Mało która z nadmorskich miejscowości sprawia wrażenia, że zależy jej na estetyce swoich ulic, w nadmorskich "kurortach" zupełnie nie dba się o ład zewnętrzny. Wybrzeże Bałtyku zalała fala sztucznej tandety, kultura zbędnych, wakacyjnych zakupów i fałszywych pamiąte...

Przeczytaj wszystko: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: