... hnia z betonowych segmentów, nieczęsto obecna na szlakach rowerowych w Polsce. To niewątpliwa zmiana na plus, bo jeszcze półtora roku temu na tym odcinku można było ugrzęznąć w błocie, które zajmowało dokładnie całą szerokość drogi. Teraz pod kołami mamy wygodną, równą nawierzchnię, prawidłowo wylaną, z dobrze dopasowanymi poszczególnymi segmentami trasy. I tylko wizualnie trzeba się przyzwyczaić do niespotykanego dotychczas jasnego koloru pod kołami. I o ile w Polsce betonowa nawierzchnia na drogach rowerowych to rzadkość, to w Europie podobne drogi rowerowe na terenach zagrożonych podtopieniami pokazała nam chociażby Brandenburgia. Szlak EuroVelo 10 koło Ustki Do Wytowna starym kolejowym szlakiem W miejscu, gdzie następuje zmiana przebiegu...
Droga rowerowa EuroVelo 10 w dawnym śladzie kolejowym
... ra zamienić na jazdę ulicą Marynarki Polskiej. Ta niewielka zmiana spowoduje, że zobaczycie dzielnicę Nowy Port z Pomnikiem Obrońców Wybrzeża na Westerplatte i Twierdzą Wisłoujście (po drugiej stronie Martwej Wisły), a także wyjątkowy "bursztynowy" stadion, wybudowany na Euro 2012. To też okazja, by sprawdzić gdańską infrastrukturę rowerową - ciekawie zorganizowany węzeł Kliniczna i ogromnie popularną drogę rowerową wzdłuż Alei Zwycięstwa - od Opery Bałtyckiej do gdańskiego Śródmieścia. Po przejeździe przez gdańskie Stare Miasto, a następnie Główne Miasto (błędnie nazywane "starówką"), po bardzo dobrych drogach rowerowych EuroVelo 10 opuści Gdańsk i Trójmiasto w kierunku Żuław Wiślanych. Ale zanim to się stanie, podczas podziwiania walorów ...
Przeczytaj wszystko: EuroVelo 10 w Pomorskiem. Rowerem wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego.


