Ekspozycja w muzeum Twierdzy Kostrzyn

You are here

Ekspozycja w muzeum Twierdzy Kostrzyn

... był most na Noteci przed Drezdenkiem. W latach 90-tych poprzedniego stulecia zamknięto linię kolejową, a kilka lat później rozebrano torowisko. Podobno wkrótce po całej linii 430, w tym i moście koło Drezdenka, zostanie poprowadzona droga rowerowa na wzór właśnie wybudowanej Trasy Pojezierzy Zachodnich na Pomorzu Zachodnim. Ciekawe, że tuż za widocznym mostem na Noteci widać wciąż filary jazu, jaki wybudowali Niemcy w latach 30-tych zeszłego wieku. Długość całej budowli miała wynosić aż 250 metrów i dawać możliwość podtopienia położonych niżej terenów utrudniając działania wrogowi. Stary most kolejowy nad Notecią Ogromna hodowla jeleni w Pławinie Zamiast jechać cały czas wzdłuż linii kolejowej w kierunku Gorzowa, w Trzebiczu skręcił...

Zobacz więcej: Rzeczpospolita Ptasia. Rowerem wzdłuż Warty i Noteci.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Rowery turystyczne
Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... Od przeprawy promowej (a raczej od drogi prowadzącej do niej z Witnicy) to już zamknięta dla samochodów droga wewnętrzna parku narodowego, która jest jednocześnie fragmentem szlaku rowerowego “Na dwóch kółkach przez Polder Północny”, udostępnionego przez Park Narodowy Ujście Warty. Inną trasą osiągalną na rowerze jest popularna “betonka”, czyli przeznaczona dla pieszych i rowerzystów droga z betonowych płyt koło Słońska - stolicy Rzeczypospolitej Ptasiej. Ta droga należy do najpopularniejszych miejsc odwiedzanych przez turystów, a dwa zadaszone miejsca odpoczynku pozwolą zatrzymać się tutaj na dłuższą obserwację. Na dwóch kółkach przez Polder Północny Oprócz dróg udostępnianych przez park narodowy, są jeszcze szlaki turystyczne ...

Ekspozycja w muzeum Twierdzy Kostrzyn

Ekspozycja w muzeum Twierdzy Kostrzyn

... ego Tamte czasy przypomina dzisiaj m.in. ogromny budynek dworca w Krzyżu Wielkopolskim, stojące w sąsiedztwie budynki osiedla dla pracowników kolei i kościół ewangelicki. A żeby chociaż odrobinę wyobrazić sobie dawne kolejowe klimaty, warto rzucić okiem na stojący niedaleko dworca parowóz z Fabryki Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie. Wyprodukowany w 1953 roku kontrastuje z zatrzymującymi się w Krzyżu szwajcarskimi pociągami Stadler Flirt, kursującymi w barwach Intercity. I właśnie koło pomnikowego parowozu prowadzi droga ku naziemnemu, wygodnemu przejściu przez tory do miasta - nie trzeba męczyć się z rowerem na schodach pieszej kładki biegnącej nad torami. Parowóz na dworcu w Krzyżu Jadę europejskim szlakiem rowerowym R1 Na k...

Przeczytaj wszystko: Rzeczpospolita Ptasia. Rowerem wzdłuż Warty i Noteci.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: