... werzystów dziennie, tak mała liczba miejsc dla rowerów w pociągach musi być jednym z “wąskich gardeł” w dostępie do nadmorskiej trasy rowerowej. Nieco lepiej wygląda sytuacja z pociągami, które nad morze przyjeżdżają z południa Polski. W pociągu Intercity z Krakowa do Świnoujścia, do którego przesiadłem się w Szczecinie-Dąbiu, było już 12 miejsc na rowery. Rowery w pociągu Intercity z Krakowa do Świnoujścia Początek polskiej części EuroVelo 10 w Świnoujściu Do Świnoujścia przyjechałem krótko przed zachodem Słońca. Z peronu stacji kolejowej na przystań promową, skąd na drugi brzeg Świny pływają na zmianę cztery promy Bielik, jest zaledwie kilkadziesiąt metrów. Większość pasażerów to piesi i rowerzyści, ale do czerwca 2023...

Łódź przy szlaku EuroVelo 10 koło Mielna
... . To oblicze pożądane przez turystę, naturalny magnes, który przyciąga rzesze rowerzystów nad morze. Drugą twarzą polskiego EuroVelo 10 jest jego komercyjny, handlowy wizerunek. To tysiące krzyczących szyldów, całe ulice zabudowane straganami, oferującymi mało wyszukane gadżety, które zamieniają nadmorskie miejscowości w tanie centra handlowe. Mało która z nadmorskich miejscowości sprawia wrażenia, że zależy jej na estetyce swoich ulic, w nadmorskich "kurortach" zupełnie nie dba się o ład zewnętrzny. Wybrzeże Bałtyku zalała fala sztucznej tandety, kultura zbędnych, wakacyjnych zakupów i fałszywych pamiątek, często identycznych od morza aż po góry, które po przywiezieniu do domu lądują w koszu, bo przecież do niczego innego się nadają. Mostek...
Przeczytaj wszystko: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.