Fragment nowoczesnej nawierzchni przed Krynicą Morską

You are here

Fragment nowoczesnej nawierzchni przed Krynicą Morską

... ież w Rybinie. Już pod koniec XIX wieku wieś była tak istotnym dla Żuław węzłem transportowo-komunikacyjnym, że dorobiła się trzech oryginalnych mostów - dwóch drogowych i jednego kolejowego. Mosty drogowe powstały w latach 30. poprzedniego stulecia - to niewielkie zwodzone konstrukcje przerzucone przez wody Szkarpawy i Wisły Królewieckiej. Ciekawszym od nich jest jednak jedyny w Polsce, wciąż czynny, obracany - ręcznie! - most kolejowy. Został zbudowany w 1905 roku, gdy Żuławy Wiślane były częścią Królestwa Prus. Jedno przęsło jest nieruchome, a drugie - obracane, o długości aż 43 metrów - odpowiednim ustawieniem umożliwia przejazd pociągów przez Szkarpawę. Kolej tu operująca jest również wyjątkowa - to wąskotorowa Żuławska Kolej Dojazdowa, zar...

Zobacz więcej: Rowerem wokół Zalewu Wiślanego. Szlaki rowerowe EuroVelo 10, R10 i Green Velo.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Szlaki rowerowe w Brandenburgii
Rowery turystyczne
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe

... knym miejscem jest zespół pałacowo-folwarczny z XVII–XX wieku w Kadynach, do którego należy kilkaset metrów zjechać ze szlaku Green Velo. Gdy właścicielem Kadyn pod koniec XIX wieku został ostatni cesarz Niemiec Wilhelm II Hohenzollern, nakazał berlińskim architektom przebudowę tutejszej wsi, ale także budowę letniego pałacu i folwarku. To z tego okresu pochodzą zachwycające kształty kadyńskich zabudowań. Również w tamtych czasach nad Zalewem Wiślanym powstawały liczne cegielnie i warsztaty ceramiczne, a wśród nich pracownia, która z tutejszej gliny produkowała charakterystyczną czerwonobrązową ceramikę nazywaną Królewską Majoliką. Niedaleko folwarcznych zabudowań podziwiać można też ponad 700-letni Dąb Bażyńskiego - najgrubszy polski dąb, do...

Fragment nowoczesnej nawierzchni przed Krynicą Morską

Fragment nowoczesnej nawierzchni przed Krynicą Morską

... owstały w latach 30. poprzedniego stulecia - to niewielkie zwodzone konstrukcje przerzucone przez wody Szkarpawy i Wisły Królewieckiej. Ciekawszym od nich jest jednak jedyny w Polsce, wciąż czynny, obracany - ręcznie! - most kolejowy. Został zbudowany w 1905 roku, gdy Żuławy Wiślane były częścią Królestwa Prus. Jedno przęsło jest nieruchome, a drugie - obracane, o długości aż 43 metrów - odpowiednim ustawieniem umożliwia przejazd pociągów przez Szkarpawę. Kolej tu operująca jest również wyjątkowa - to wąskotorowa Żuławska Kolej Dojazdowa, zarządzana przez Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych, które od 2000 roku wskrzesza żuławskie tradycje kolejowe. Przed II wojną światową długość wąskotorowych linii kolejowych na Żuławach przekr...

Przeczytaj wszystko: Rowerem wokół Zalewu Wiślanego. Szlaki rowerowe EuroVelo 10, R10 i Green Velo.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: