Informacja o objeździe na szlaku Velo Baltica

You are here

Informacja o objeździe na szlaku Velo Baltica

... ta do Kołobrzegu i Świnoujścia (czyli z dużej, niedalekiej aglomeracji do dwóch najważniejszych punktów startowych szlaku) jest dostępnych zaledwie 18 miejsc dla rowerów (3 pociągi po 6 miejsc na rowery). I o ile poza sezonem to może wystarczyć, to latem, gdy szlakiem poruszają się tysiące rowerzystów dziennie, tak mała liczba miejsc dla rowerów w pociągach musi być jednym z “wąskich gardeł” w dostępie do nadmorskiej trasy rowerowej. Nieco lepiej wygląda sytuacja z pociągami, które nad morze przyjeżdżają z południa Polski. W pociągu Intercity z Krakowa do Świnoujścia, do którego przesiadłem się w Szczecinie-Dąbiu, było już 12 miejsc na rowery. Rowery w pociągu Intercity z Krakowa do Świnoujścia Początek polskiej części EuroVelo 10 ...

Zobacz więcej: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.

Obserwuj Znajkraj na Facebooku i Instagramie, zobacz nowe Ministerstwo Turystyki Rowerowej :-)

Nasi Partnerzy

Rowery turystyczne
Bird.pl. Wędrowne wczasy rowerowe
Wędrowne wczasy rowerowe
Miejsca Przyjazne Rowerzystom
Szlaki rowerowe w Brandenburgii

... rii Stałej - kierują do nich duże tablice stojące przy szlaku EuroVelo 10. Ciekawą jest również historia dawnej bazy wodnosamolotów, położonej między Unieściem a Łazami. Według okolicznych mieszkańców baza miała rozbudowaną część podziemną, a niektórzy mówią nawet o podziemnych zbiornikach na paliwo czy korytarzach łączących bazę z Unieściem. Dzisiaj łatwo dostępne są pojedyncze hangary, niektóre stojące zaledwie kilkadziesiąt metrów od drogi rowerowej. Inne - w drugiej równolegle położonej drodze w kierunku morza. Hangary bazy wodnosamolotów koło Unieścia Piękne gotyckie świątynie Pomorza Środkowego Za Łazami szlak EuroVelo 10 zmienia swój charakter - z pola widzenia znika i Morze Bałtyckie, i przybrzeżne jeziora, pojawiają ...

Informacja o objeździe na szlaku Velo Baltica

Informacja o objeździe na szlaku Velo Baltica

... ponad 150 lat, szczęśliwie przetrwała także II wojnę światową, choć niewiele brakowało, a zostałaby zniszczona przez miny, pozostawione przez wycofujących się Niemców. Zadbana, w tym roku przeszła remont połączony z malowaniem i wymianą stolarki okiennej w oryginalnym, zielonym kolorze. Wśród ciekawostek jest fakt, że mechanizm obrotowy światła latarni pochodzi z niemieckiego okrętu podwodnego i służy niezawodnie do dzisiaj. Może da się go dojrzeć z tarasu dostępnego dla zwiedzających? Wśród rzeczy cieszących oko w okolicy latarni są też stojące obok prywatne pawilony usługowe - rzuca się w oko, że wybudowano je nawiązując do wyglądu latarni, czyli budując ceglane elewacje z zielonymi okiennicami. A więc… można! Dobrze pomyślano również o...

Przeczytaj wszystko: Velo Baltica. Szlak rowerowy EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim.

Ostatnie relacje z tras rowerowych

Zobacz inne zdjęcia: