... t tą samą drogą do Zapadłego. W tej okolicy pojawia się po raz pierwszy nawierzchnia z betonowych segmentów, nieczęsto obecna na szlakach rowerowych w Polsce. To niewątpliwa zmiana na plus, bo jeszcze półtora roku temu na tym odcinku można było ugrzęznąć w błocie, które zajmowało dokładnie całą szerokość drogi. Teraz pod kołami mamy wygodną, równą nawierzchnię, prawidłowo wylaną, z dobrze dopasowanymi poszczególnymi segmentami trasy. I tylko wizualnie trzeba się przyzwyczaić do niespotykanego dotychczas jasnego koloru pod kołami. I o ile w Polsce betonowa nawierzchnia na drogach rowerowych to rzadkość, to w Europie podobne drogi rowerowe na terenach zagrożonych podtopieniami pokazała nam chociażby Brandenburgia. Szlak EuroVelo 10 koło Ustki ...

Na szlaku rowerowym EuroVelo 10 przed Kopalinem
... inia została rozebrana. Wkrótce w jej śladzie pojawiła się jedna z najprzyjemniejszych kolejowych dróg rowerowych w Europie, którymi jeździliśmy. Przez niecałe 20 kilometrów droga to łagodnie wspina się na Wysoczyznę Żarnowiecką, to spokojnie z niej zjeżdża. A krajobrazu, który otacza ten doskonały odcinek EuroVelo 10, nie zakłóca niemal nic poza niewielkimi kaszubskimi wsiami - Kłaninem, Starzyńskim Dworem i Łebczem. Jest cicho, przyjemnie, zielono wokół - dokładnie tak, jak zawsze wyobrażam sobie pokolejowe trasy rowerowe. Pokolejowa droga rowerowa na EuroVelo 10 Kłanino - piękny dwór i Muzeum Pancerne Wśród wsi, które posiadały przystanki na linii nr 263, jest Kłanino, a w nim dwa miejsca, które każą widzieć Kłanino wśród najcieka...
Przeczytaj wszystko: EuroVelo 10 w Pomorskiem. Rowerem wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego.